29 november 2010

Första dagen, första inlägget.

Hej alla och kanske framför allt, hej på mig själv. Tro inget annat, de är för mig själv jag skriver och för att sätta press på mig själv nu inför min operation.
Genom att publicera mina löften till mig själv och framför allt resultaten av mina ansträngningar så peppar de mig att ta de där extra klivet.

Så för ni som inte vet, den 20 december ska jag göra min gastric bypass operation och jag ser verkligen fram emot de, har väntat i lite över 1,5 år på den här operationen.
Allt började med ett mail till en vän i familjen, vi kan kalla honom Dr.Hårdrock som var omtänksam nog att hjälpa mig med en remiss till kirurgen i Sundsvall.

Den vägen blev de och nu efter möten med både sjukgymnast, kirurg, psykolog och dietist så är det äntligen dags.

Började idag med min diet inför operationen, flytande nutrilett 6 ggr om dagen för att minska magsäcken och för att tappa så mkt bukfett som möjligt inför själva operationen för att minska riskerna för komplikationer.

Började imorse med första drycken och den smakade strumpa, första 3 dagarna kommer att bli ett helvete då jag kommer ha ett blodsocker som åker berg o dalbana dvs humörssvängningar från helvetet.

Men de är de här jag vill och de är kämpa som gäller för att nå dit.

Kommer försöka skriva lite varje dag inför operationen för att kunna följa mina egna steg, kan lova att de inte kommer bli så långa inlägg som idag :-)

Oj höll nästan på att glömma, startvikten.
152,7 kg
178 cm




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. hej. jag ville bara skicka en påminnelse till ditt gamla jag, att du ska inse vad du har åstadkommit, hur långt du har kommit, hur kämpigt det var i början och att du nu har kommit ut ur tunneln som förut inte hade nåt slut. du ska sträcka på dig, älska den du var förut som tillät dig att bli den fina du är idag, du är en ren inspiration och jag är så glad över att jag trillade in på denna bloggen. fortsätt kämpa, fortsätt beröra. kram

    SvaraRadera