19 augusti 2012

Tomas Ledin, Släkt och nästa lopp


Det har varit en riktig baksmälla sen HK-halvmaratonet, både med träning och bloggandet. Jag tror det går lite hand i hand att jag gärna bloggar när jag gjort något bra för att sedan låta bli de perioder jag har blivit förslöad.

Den här helgen så har jag varit med släkten nere i Gävle/Sandviken för att fira min moster som fyllde jämnt.Vi samlade släkten från hela Sverige och bodde på hotell i Gävle för att på lördagen gå och se Tomas Ledins uppträdande. Jag tycker det är hur mysigt som helst när vi alla i släkten samlas och umgås.
Kan säga att idag när jag vaknade så kändes det som om jag sprungit en mil igår, träningsvärk i både lår och vader efter allt dansande på konserten.

Imorgon börjar en ny vecka och en satsning mot nästa lopp, Lidingöloppet den 29e september. Dit är det sex veckor. Jag siktar på att köra tre pass i veckan fram dit. Med andra ord så är det 18 träningspasss om ska genomföras innan jag är red för att springa 30 kilometer (De längsta jag har sprungit innan är de 21 jag sprang på HK-halvmaraton).

En båda förtjusande och skräckinjagande känsla på samma gång.

Ca två timmar kvar tills jag är hemma i Övik igen, då blir det att göra matlådor inför veckan.
Nu är vi tillbaka i allvaret igen.

Bjuder på en bild från helgen, jag och yngsta kusinen i slänggungorna. Det var riktigt roligt att åka karusell igen!

27 kommentarer:

  1. Lycka till med Lidingöloppet Ante, kommer gå galant.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så söt bild! :)
    Och härligt jobbat! Min bror har också gjort någon sån där operation och satans vilken skillnad det blir! :) Så sjukt duktig!

    SvaraRadera
  3. Att läsa om det du uppnått har gett mig ny kraft och energi att kämpa mot mina egna mål. De är helt annorlunda men jag behövde ny inspiration och det gav du mig. Ge aldrig upp! Tack:-)

    SvaraRadera
  4. Jag är riktigt imponerad av dig. Jag önskar jag hade samma drivkraft som dig. Vad är det så får dig att fortsätta kämpa?

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  5. Hej Ante!
    Hittade in här via Facebook och jag vill bara säga: Heja dig!! Vilken drivkraft och vilja du verkar ha!
    Jag har kollat runt lite här inne och måste säga att det är en otrolig skillnad på dina före och efter bilder.
    Keep up the good work!

    Maria

    SvaraRadera
  6. Har just läst igenom hela din blogg. Vilken hjälte och kämpe du är! NY-maraton kommer du att springa med ett leende på läpparna det är jag säker på. Kram!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Hej jag måste ju börja med att säga att du verkligen har varit skit duktig. Men jag är bra nyfiken på hur tusan du lyckades få genom op? För jag lyckas då inte gå ner i vikt på egen hand o mår psykiskt dåligt över min vikt. :(

    Har du någonting du kan säga för att ja ska lyckas prata o övertala? Jag vill inte må så här :(

    // Ullis

    SvaraRadera
  9. Hej hej! Hittade hit från facebook och blir alldeles imponerad!!! Vilken kämpe du är, vilken förebild och vilken inspiration! Starkt!

    SvaraRadera
  10. Du och kusinen är väldigt lika varann!!

    SvaraRadera
  11. Hej! Hittade hit via Facebook, vilken otrolig resa du gjort, Grattis! och vilken otrolig resa du har framför dig!
    Har sprungit NYC Marathon sex gånger och är också anmäld 2013, hoppas att vi syns där. Du kommer att klara det om du fortsätter i samma stil, det är ett tufft lopp men publiken gör allt för att man ska komma i mål.
    Anders Wahlberg

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag såg en bild av dig på Facebook och eftersom att jag själv gjorde en GBP-operation i november förra året så blev jag nyfiken... Det verkar ha gått jättebra för dig, grattis!
    Jag mår som en prinsessa och har tappat 54 kilo nu fast jag vet vad du menar med dumping och överskottshud. Trots det så tycker jag att det var värt att opereras.
    Jag skulle bara önska att jag var lika duktig med träning som du verkar vara.
    Jag har också bloggat en del om min operation men jag skriver om annat också.
    Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  13. Du är så duktig Ante. När det tar emot som värst, så ta fram gamla bilder och beröm dig med vilken otrolig resa du gjort bara fram tills nu. Den är helt fantastisk. Så bara kämpa på och fortsätt i samma positiva anda. Lycka till!!

    SvaraRadera
  14. Heja dig, fick nys om din resa via Facebook där en vän till en vän...ja du förstår. Ha det bra och lycka till!

    SvaraRadera
  15. Hejja hejja
    Lycka till med träningen!!!

    SvaraRadera
  16. GRYMT JOBBAT!=) Jag gjorde min op 2009 å blev visst av me lite väl mycket fett...:S Fått äta upp mig några kg igen...:S ILANDSproblem:S! Har inte lyft ett finger utan bara rasat...kan äta allting:) Och har inte fått ett gram överskottshud:O lyllo kallar läkarna mig...nja kanske...men till skillnad mot dig känner jag mig mest bortskämd som bara suttit här hahahaah

    SvaraRadera
  17. Hejsan! Såg en bild på dig på facebook och blev nyfiken;) Har läst en del av allt här på din blogg, vilken resa och vilken skillnad, måste kännas skönt, trots allt slit! Min sambo ska snart göra sin operation och har nu druckit sin första vecka. Lycka till även i fortsättningen.

    SvaraRadera
  18. DU är en inspiration! DU är fantastisk! Kanske inte ska göra jämförelsen men jag har samma "häng" över jeanskanten nu när jag fått min andra son så jag förstår hur du känner dig... Jag tycker du ska vara oerhört stolt över dig själv och hur stark och modig du varit på den stora resan du gjort! Grattis och jag imponeras av din positiva inställning och attityd, fortsätt så! Du kan klara allt!

    *kramar*

    SvaraRadera
  19. Wow... jag hittade din blogg nyss och har suttit och läst igenom den. Måste bara säga att jag är jävligt imponerad av dig, och lite avundsjuk för din glöd och vinnarskalle. Du är sjukt inspirerande dessutom.
    Grattis till allt du har klarat hittills och lycka till och fortsätt med det du gör för du är grym!

    SvaraRadera
  20. Har suttit o läst igenom din blogg. Något som berörde mig mycket var inlägget där du skriver att det inte alls är synd om dig, då det är du själv som tryckt i dig maten osv. Så känner jag - det var som om du tagit mina ord. I jul kommer jag få lägga om min vana så att säga - då är jag själv opererad.
    Väger 150.2kg idag, maxvikten ligger på över 160kg. Så skönt att kunna läsa om någon som vägt typ detsamma och som genomgått det jag själv snart ska gå igenom...!

    SvaraRadera
  21. Har under de senaste veckorna läst din blogg. Verkligen inspirerande.
    Fråga: Läser om din resa till Portugal. Verkar vara något för mig. Var hittar jag information om resan och deras upplägg?

    SvaraRadera
  22. healthfight.blogg.se19 augusti 2012 kl. 23:55

    Skriver igen, då min blogg sida inte kom med:
    Har under de senaste veckorna läst din blogg. Verkligen inspirerande. Fråga: Läser om din resa till Portugal. Verkat vara något för mig. Var hittar jag information om resan och deras upplägg?

    SvaraRadera
  23. Du är helt fantastisk!!!

    SvaraRadera
  24. Before surgery take a look here.

    http://davidlanden.vemma.eu/bode/

    SvaraRadera
  25. Bra jobbat, gött med starka och stora drömmar. Det fixar du lätt.

    SvaraRadera