20 augusti 2012

Löparmage, besöksrekord och varma ord

I lördags kväll så ställde jag om sekretessnivån på min facebook från "Vänner endast" till "Offentlig". Efter någon timme så hade jag fått ca 400 hundra likes på en av mina före och efter bilder vilket jag tyckte var jätteroligt. Naiv som jag var så trodde jag detta skulle mättas av snart. 

Vi kan säga att jag hade fel...  


Det är helt sanslöst hur mycket härliga människor de finns där ute på nätet. Jag har under de senaste dygnet fått flera hundra mail, kommentarer och delningar med uppmuntrande ord över min viktnedgång. Nu ska man tillägga att jag är inte unik på något sätt utan att de finns flera andra som gjort exakt samma resa som jag så de ska ha minst lika mycket credd. Jag vill bara ta tillfället i akt och säga tack.

Tack för all uppmuntran, jag har gjort den här resan för min skull men det känns ändå jätteroligt att få läsa alla kommentarer och mail. 

Nu ska jag försöka landa i vardagen och blogga lite om de bloggen finns för också.

Idag så började jag med träningspass 1 av 18 inför Lidingöloppet. De blev 9 kilometers löpning runt Höglands sjöarna + ett par kilometer promenad dit och tillbaka.
Något som kvarstår är min krånglande löparmage. Det är hur irriterande som helst att känna att så fort man pressar sig mot lite högre fart så vill magen krascha och toabesöket blir ett måste. 

Trots detta så fick jag ihop 9 kilometer idag innan de blev en promenad hemåt. Nu har man passat på att fixa lite tvätt, städa och laga en lunch såhär innan jobbet.

Vackra höglandsjön, lättsprungen miljö på fina spår och nära hemmet.(Lånad bild)


4 kommentarer:

  1. Har du testat att ta en Immodium Plus före långpasset? Kan göra susen för löparmagen. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Superbra jobbat! Grattis...
    Vad kul du springer nu. Du får gärna komma till min blogg. Jag har också gått ner 26 kilo och springer.
    Jag kommer säkert tillbaka till din blogg.

    :)

    SvaraRadera
  3. healthfight.blogg.se20 augusti 2012 kl. 22:57

    RIktigt härligt kämpat. Har en vän som opererade sig några månader efter dig. Hon tycker att först nu har hon börja känna sig psykiskt trött. Det har tagt hårt påkroppen att rasa så många kilon på kort tid. Hon ångrar inte operationen. Det var livsavgörande för henne. Men hon är så tagen av hur hon mentalt reagerar. Känner du igen det?

    SvaraRadera
  4. Var riktigt riktigt stolt över det du klarat! Möter folk som gjort GBP i mitt jobb och har även vänner som gjort det. Jag vet att en op inte gör allt utan att man måste kämpa själv. En del tror att det är gratis viktnedgång efter en op. Lycka till med löpning och framtid!

    SvaraRadera