22 augusti 2012

Träning, pannben och nya tag.

Idag var det dags för träningspass 2 av 18 inför Lidingöloppet, tanken var att det skulle bli ett två timmars pass där jag skulle hålla igång kroppen genom att varva löpning, cykel och rodd. Vissa dagar går det inte som man tänkt sig och idag var det en sån dag...
Efter 40 minuterslöpning, 20 minuters cykling och bara 5 minuters rodd så kände jag att de inte gick längre. Det fanns varken ork eller motivation att fortsätta och det var inte roligt att träna idag. Det här är något jag måste pressa mig igenom om jag ska kunna klara av att köra långdistanslopp. Att springa mellan 45-60 min är inga problem och känns fullt normalt att göra men för att klara av långloppen så behöver jag komma upp i 90-120 minuters träning.
Detta för att vänja kroppen att hålla igång så pass länge. Precis som jag från början fick vänja kroppen att gå mer än 500 meter, springa mer än 20 minuter så ska även det här gå. Den här gången sitter de inte i de fysiska utan de är den mentala biten som jag måste få ordning på, bygga lite pannben.

Idag var inte sån dag, idag vek jag ned mig efter 65 minuters träning.

Nu vet jag att jag inte ska överanalysera varje pass men jag försöker att förhindra dåliga mönster innan de tar över.

Nu blir det vila och förhoppningsvis så blir jag kvitt min täppta näsa som varit riktigt envis nu ett par dagar. På söndag är det dags för backintervaller och då ska jag vara pigg!!


Längtar till 6 oktober då det är dags för att återvända till Portugal med Springtime. Mitt paradis. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar