16 januari 2011

Bakslag i vägningen, men huvudet högt och fortsätta på rätt spår

Vägde mig som sagt idag och då hade jag gått upp i vikt?!

132.0 kg vägde jag den här veckan, en viktökning på 1.5kg,

Har försökt fundera på vad jag gjort annorlunda men jag kan inte komma på något speciellt som jag har gjort, att jag de sista dagarna här har slarvat med tider osv, men 1,5 kg!?

Så inför den här veckan så blir det att hålla hårdare på promenaderna som jag inte har haft varje dag hittils. Sen samma sak att hålla hårdare på att äta på fasta tider. Inget skippande av någon frukost eller något bara för att man vill sova längre, utan nu är det seriöst som gäller.

Min första reaktion när jag vägde mig var, satan nu är de kört... Men det är ju bara så fel det kan bli. Jag har fortfarande gått ned över 20kg, de ska inget litet bakslag ta ifrån mig. Jag vet att jag kan och jag kommer fortsätta gå ned i vikt, nu är det bara att köra en nystart och satsa hårdare.

Tror jag ska försöka blogga mer för att på såsätt få mer saker dokumenterade.

Imorgon börjar jag min sista vecka som sjukskriven så det är den veckan jag har på mig att få till de här rutinerna nu. Sedan ska de funka tillsammans med jobbet.

Jag håller huvudhögt och jag är fortfarande totalt jävla fucking awesome. Det ska inget litet bakslag ta ifrån mig!

2 kommentarer:

  1. That´s the spirit Ante! :D
    Jag trodde det var vanligt att man gick upp lite igen efter ett tag? Eller liksom att viktminskningen stannar av litegrann..
    Hursomhelst så är du ju bäst! Keep on going :)

    SvaraRadera
  2. Jo de är ju så de är att man stannar upp lite grann, men det känns fortfarande surt när det händer =)

    SvaraRadera