10 januari 2011

Breakfast for champs och rädd som aldrig förr...



Idag gjorde jag första frukosten som det är tänkt att den ska se ut i framtiden, frukosten på bilden nedan är det som rekomenderas av både läkare och dietister att äta på morgonen.



Ett ägg


Ett halvt knäckebröd med pålägg


Ett glas juice

















Frukosten gick bra att äta, tog lång tid på mig för att inte reta magen. Däremot så fick jag en chock blandad med panikkänslor när jag kom upp för att göra i ordningen den. Redan när jag var på toaletten så kände jag mig lite illamående men tänkte att det har säkert bara med att göra att jag inte vaknat till, det går över. Då går jag in för att väcka min syster och får då höra att hon har magsjuka och har varit uppe och spytt hela natten. Tidigare innan operationen hade det inte brytt mig så mycket, spyr jag så spyr jag har varit tanken, har aldrig haft svårt för det eller känt någon större oro.



NU ÄR DET TOTALT TVÄRTOM!

Då jag inte vet känslan av att kräkas med stympad magsäck, så vill jag absolut inte ta reda på det heller. Den stora skillnaden som jag fått höra om innan är ju att jag inte dricker till maten samt inte har någon större produktion av magsyra längre vilket isåfall gör att jag spyr "torrt" och många beskriver känslan som att de känns som man kvävs, att det fastnar i halsen... Jag vägrar den känslan, känner jag att jag är på väg och spy så kommer jag fan halsa vatten eller nått för att "blöta upp" eländet...

MEN JAG VILL INTE BLI MAGSJUK!


1 kommentar:

  1. åh, guu stackare!!! hoppas du slipper magsjuka!! det är den värsta jävla sjukdomen som finns!!!

    SvaraRadera