31 januari 2011

Dumpar på skogaholmslimpa ^^

Jag har haft en otroligt skön dag, jag har kört på med mina promenader. Började med att gå till jobbet och efter jag hade slutat jobba så gick jag upp på villan och träffade studenterna sen gick jag hem därifrån.

Sitter just nu med en grym trötthet i kroppen, delvis trött efter en arbetsdag samt en mindre dumpning efter en skinksmörgås gjord på rostade skogaholmslimpa. Vitt bröd är rena sömntabletten för mig. Har nu ätit skogaholmslimpa två gånger och bägge gångerna blivit tvärtrött efteråt.
Kroppen får slita hårt för att ta hand om brödet. Men så är det. Det är först när jag provat något som jag kan avgöra om jag klarar av det eller inte. Sen måste jag nästan prova det en gång till för att vara säker på att det verkligen var det som orsakade de.

Men jag har fortfarande inte ångrat min operation. Jag stöter på törnar då och då men det hade jag räknat med också. Jag trivs med att gå ned i vikt. Blir så glad och stolt över mig själv varje gång jag väger mig och vågen tagit ett steg nedåt.

Imorgon börjar jag jobba 10.30, inte den värsta tiden men ändå lite sent för min smak. Tänker kliva upp vid 7 så jag hinner vakna till, ska även tvätta en maskin innan jobbet hade jag tänkt.
Tycker badhuset ska öppna nu, även fast jag är dyngtrött så kan jag fortfarande känna hur skönt det skulle vara att simma. Jag ska upp till åre om någon vecka, blir lätt en tur till badet där för att få motionssimma lite.
Sen ska jag även pröva att åka skidor för första gången på evigheter. Det ska bli riktigt kul.

Nu har jag fått skrive av mig lite grann i alla fall. Skulle jag ha inlägget öppet så skulle jag fortsätta ordbajsa hela kvällen, känner mig i ett sånt läge just nu.

Hörs alla.

1 kommentar:

  1. Har väntat på att badet ska öppna i evigheter men va fan mindre än en månad kvar nu:)

    SvaraRadera