19 januari 2011

Simning och fika på stan med vännerna =)

Hade bestämt sen tidigare att jag skulle åka in till stan och träffa några kompisar idag, blev så sugen på att simma innan så jag åkte in efter lunch och körde ett pass =)



30 längder på 30 minuter, fortfarande ingen supertid men det förbättras varje gång och det känns positivt.
Det är lite kul ändå hur snabbt jag tömmer mig på energi, trots att jag ätit lunch innan jag simmade så gick det bara 1-2 timmar sen var jag helt borta i huvudet.
Andreas, min kompis som jag var och fikade med frågade vad jag skulle ha och dricka, snabbt svarade jag Cola av rena vana för att sedan inse att jag inte ens tål det...
Coca cola som jag inte har druckit nu på över 8 veckor?!
Det var ingen obehaglig känsla att vara så här borta men jag kände hur jag inte koncentrera mig eller tänka klart.
Så jag tog upp klockan för att kolla hur länge det var dags till mellanmålet. Mycket riktigt, 14.58 stod klockan på så det var inte så konstigt att kroppen fått slut på energi när den är van att få något vid den tiden varje dag även när jag inte tränat.












Medans jag njöt av mitt vatten och min fruksmoothie så käkade Andreas, toast och cola. Blir alltid lika förvånad att jag inte blir sugen när jag ser någon äta onyttigheter som tidigare var så stor del av mitt liv...
På något sätt har allt sötsug försvunnit och det känner jag mig riktigt glad för, sen har det ju såklart att göra med att jag blir mer pepp på nyttig och bra mat när jag märker att jag får bra resultat av det hela.









Min fruktsmoothie som förde mig tillbaka till mitt vanliga förvirrade tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar