7 februari 2011

Gastric Bypass Operation, Gör dig till bäbis på nytt!

Det blev Subway idag igen, hade med mig makaroner och köttfärssås men en kollega var sugen på att käka lunch ilag med med mig så då fick matlådan vänta tills imorgon istället.
Kände mig trött och seg imorse när jag skulle ge mig av på jobbet men efter promenaden hit så hade jag vaknat till och kände mig taggad.

Nu känner jag mig också lite trött men det är för att jag har nyätit och magen håller på att jobba. När man opererat sig för gastricbypass så passerar man bäbisstadiet på nytt skulle man kunna säga.
Först enbart flytande, sen får man försiktigt börja med purémat och sedan efter det så får man börja med vanlig mat dock så äter man det som är lättuggat.
Först nu senare så kan man börja äta vanlig mat när man fått vuxit till sig.
Men istället nu när jag har ätit ett målmat så blir jag ganska sömnig och skulle utan problem kunna ta en tupplur.

Men det är det allt värt, mår så otroligt bra. Jag vet att jag tjatar om det ibland men när jag sitter där och läser på olika forum om personer som har opererat sig så får man bara läsa om hemskheter med tarmvred och akutopererade magar. Tidningarna skriver om riskerna och hur man förstör kroppen.

Jag hade redan förstört min kropp. Jag hade redan gjort så att stommen möglat. Det enda som man kunde göra för att rädda den var att bygga nytt. Därför valde jag en operation.

Jag förespråkar också vanlig träning och att det är bättre att gå ned i vikt den naturliga vägen. Men i mitt fall var det för sent, jag hade sjunkit så lågt i mitt matberoende att en operation var enda vägen ur.

Så återigen...


FAN VAD JAG MÅR BRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar