21 mars 2011

Den lediga dagen blev skitbra :D

Haft en riktigt skön dag.
Inledde dagen med en promenad med hunden vid 8 tiden. Sen vid halv 10 tiden så blev det en promenad in till stan för att möta bästa Allergo och ett härligt gympass med henne.
Körde 20 min på crosstrainen vilket visade sig vara den största fysiska utmaning jag har haft sen min operation. Det var inte konditionen som svek utan benmusklerna. Men jag fixade det uppsatta målet på 20 minuter. Glädjen jag kände efteråt var hur härlig som helst.
Sen efter att ha kört lite rygg och magövningar så var passet över och då var tanken att jag skulle käka lunch sedan sticka ned och simma själv.
Men jag la på de berömda hundögonen och fick med mig Allergo som vapendragare dit. Var hur skönt som helst att få simma igen. Jag blir som en treåring i bassängen. Hur mycket energi som helst och vill göra allt.
Nu blev det 20 längder, inte de mesta men fullt tillräckligt medtanke på att jag gymmat innan också. Resten av tiden roade jag mig med att bara finnas där.
Sedan blev det en promenad hem från stan också så jag är nöjd över att fått röra på mig ordentligt idag.

Imorgon jobbar jag först morgon sen har jag ett långt uppehåll mitt på dagen. Ska ta med mig gymgrejorna till jobbet så får vi se hur mycket energi det finns. Funderar på att köra ett benpass imorgon men det beror på hur kroppen känns imorgonbitti. Är ganska sliten just nu.

Men som sagt.
En riktigt skön dag!

Gammal bild på mig och Allergo.

2 kommentarer:

  1. Attans vad rörlig du blivit!! Vart är latmasken i Volvon??
    Nina

    SvaraRadera
  2. Duktig du är Jimmy!:D
    // Jeanette

    SvaraRadera