24 maj 2011

Löpning, cykling och vågar

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag har sprungit för första gången på flera flera år, jag har promenerat till min pappa för att äta middag. Efter det så tog jag cykeln hem.

För er "vanliga" så låter det här som typ ingenting men för mig är det ett skitstort steg.

Att både har lyckats löpträna för att sedan samla ork och gå de kilometerna till pappa samt cykla hem. För 6 månader sedan så hade jag inte ens gått dit. Jag hade krävt skjuts dit sen protesterat högljut över att behöva cykla hem.

Vissa av dessa tendenser har jag kvar idag också men jag jobbar hela tiden på att bli av med dem.
Men det är så jävla skönt att inse när jag nu sitter här. Jag är inge tröttare i kroppen nu än när jag vaknade imorse. Men ändå har jag gjort av med en massa energi vilket känns hur bra som helst.



En kär vän tipsade mig om att väga sig varje morgon och kväll för att hålla koll på vikten, det här kan låta väldigt maniskt men det hjälper faktiskt mig. Varje morgon så ser jag vad jag har att jobba med samt att jag peppar mig själv då jag ser ett positivt resultat. Nu blir det ju inge jätteskillnader såhär över en natt och det är ju mycket annat man får räkna in på de siffrorna som toabesök och vad man ätit. Men det fungerar ändå riktigt bra för mig måste jag säga.
Om det är svårt att hålla fokus en hel vecka så tycker jag man ska definitivt pröva att köra dagsvis eller iaf varannan dag.





Nu har jag fått ordbajsat av mig, nu är det dags för en iskall vattenflaska tror jag.

Hörs Hårdrock!

1 kommentar:

  1. Vilken livsstils förändring du åstadkommer! Hoppas du MÅR bra också.
    Carro

    SvaraRadera