16 januari 2012

Ceasarsallad, Wellness och Hasselhoff.

Igår efter att ha varit hos pappa och ätit middag så sprang jag hem, vet inte vad som hände men jag har hittills varit förskonad av allvarligare träningsvärk men efter de där tre km igår så vaknade jag idag med de stelaste vaderna man kan tänka sig.
Insåg ju att dagens planerade löppass skulle bli väldigt tungt att genomföra så jag var påväg att ge mig själv en fridag från träningen.

Just som jag skulle gå ut genom dörren till jobbet så fick jag den där sparken i arslet som jag behöver. Så jag slet åt mig ryggsäcken och packade ned badbyxorna för simma kan man göra med stela vader. Så nu på lång lunchrasten så gick jag ned till simhallen och simmade 1250m i alla fall.

Kan säga att det känns riktigt skönt i kroppen efteråt att veta att jag tog mig iväg och tränade fast jag var sekunder ifrån att smita undan.

Nu sitter jag hemma med en god Ceasarsallad till lunch och med senasate Wellness tidningen i handen som så lägligt just droppade in genom dörren. Nu kan man kanske få lite ny inspiration för en bra träningsvecka!

Notera chipspåsen i bakgrunden från helgen!  Fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar