27 februari 2012

Personbästa på milen, nya kläder och drömmar om NY

Ihelgen så var jag nere i Stockholm, en fantastisk helg fick jag vara med om med massor av olika påhitt.
Som ni kunnat läsa om tidigare provade jag på Bikram yoga vilket jag misstänker var en forntida tortyrmetod som vi idag kallar träning.
Jag var även ut och åt massa god mat med härliga människor samt prövade på Stockholmsuteliv. Lite annorlunda var det trots allt jämfört med lilla Härnösand ;)

Lördagen var klart bäst då vi inledde med Bikram yoga på morgonen innan vi gick på stora Åhlens-huset och åt lunch. Efter lunchen började mitt äventyr ;)

Då hela resan byggdes på att jag skulle få nya fina kläder då mina gamla kort sagt blivit lite stora nu under viktminskningen. Så inne på Åhlens-husets 7 våningar så gick vi lös. Ganska snabbt märkte jag att väljer du att gå och shoppa med tre tjejer så försvinner din rösträtt ganska snabbt angående vilka kläder som skall provas.
Inkörd i en provhytt blev jag sen regnade kläderna in. Det är tur att tjejerna har bra smak för när jag var klar hade jag fått:
Tre par byxor
Två t-shirts
En Pike
En skjorta
En kofta
Samt ett par riktigt snygga skor

NÖJD KILLE!

Efter att ha gått ut och käkat med de tjejgänget där på kvällen så skulle det på söndagen springas med Team Stockholm Marathon-gruppen. Nervositet på hög nivå då uppladdningen för ett lång lopp kanske inte varit den bästa.

Jag valde att springa med 5-timmars gruppen, en grupp som tränar för att springa Stockholm Marathon på 5 timmar. Det var ett tempo som passade mig utmärkt. Det som saknades i kroppen var distanserna... Så det är något jag måste få in i min träning nu, längre långlopp.

11,57km blev det för mig på 1h 24 minuter. Då sista 1,5km tog evigheter för mig då jag var rejält slutkörd så visade det sig att jag slog nytt personbästa på milen!

10 km på 1h 08m 10s enligt GPS:ens mätinstrument. Stolt kille som minskade sitt personbästa med 1m50s.

Här bjuder jag på lite bilder som jag tog under helgen :)


Tack Anna J för att vi fick invadera din lägenhet, det blev en helt underbar helg!


Utgång på fredagen, inte alla som kan rida ett stenlejon!

Bikram Yoga, Svettigt är bara förnamnet...

All trötthet försvann när man kliver in på Stockholms Stadion

Som turist från Norrland tyckte jag att de var jävligt coolt att avsluta min löptur med att springa  ett seger varv!


Min grupp :)

Love it!

Jag var ju inte ensam där iaf... 

Leendet fanns kvar efteråt även om var lite ansträngt!

1 kommentar:

  1. Helt rätt Ante, en suveränt bra och trevlig helg på alla sätt o vis. Bra jobbat både på Bikram o med TSM gänget.

    Ni är så välkomna tillbaka så.

    Kram Anna

    SvaraRadera