19 februari 2012

Svar på frågestund

I det här inlägget så uppmanade jag er att ställa frågor om ni hade några såna. Några frågor har droppat in, mesta dels oseriösa då men även en del med lite tanke bakom, tänkte att jag här nedan skulle svara på dessa. :)

Vill du gifta dig med mig? - Frida Näsström

- Jag tror vi börjar med att lära känna varandra först ;) Sen har min syster och mor haft som hobby att planera bröllop för mig med olika personer sen jag var typ 16. Vill ju inte göra dem besviken genom att välja själv!

Jag skulle vilja att du berättar mer om din date med tegelväggen på Kempehallen. Det verkar vara en spännande historia! - Anonym 

- Haha, när jag var en 6-7 år gammal så glömde jag att titta vart jag cyklade så jag skallade en tegelvägg. Förklarar en del av mina senare års "strulighet" då jag förmodligen sabbade skallen redan då!


Hur lägger du upp din träning? Vilka övningar och hur många reps av varje? - Anonym


- Wow, om jag ändå visste hur jag la upp min träning, är ju väldigt spontan och humörsstyrd. Jag strävar efter att ha minst tre SVETTIGA pass i veckan. Oftast så blir de olika konditonspass som längdskidåkning, simma, löpträna m.m. Jag försöker nu att när jag är på gymmet och exempelvis springer i 40 minuter blanda in 20 minuters styrka i passet så att kroppen får vara igång i 60 minuter. Den styrkan är nästan alltid med egna kroppen som vikt i form av situps, armhävningar upphopp och liknande.

Vad är din åsikt i frågan "jobba till 75"? - Anonym

- Låt de som vill jobba fortsätta jobba så länge de vill. De som inte vill ska kunna ha valmöjligheten att gå i pension tidigare.

Vad är din åsikt om Gaygiftermål? - Åke 

- Personligen så förstår jag inte ens  varför de kallas "Gaygiftermål". Gifta sig ska vem som helst få göra med vem som helst, vi andra ska skita fullständigt i det.

Varför ser du inte pimp ut längre? - Anonym


- Det gör jag väll visst?! :P

När kommer Whitney-tributetatueringen? :) - Michael Jackson


- Den kommer aldrig komma, #21 däremot kommer att dyka upp!

Jag skulle vilja se det där powerwalk-schemat i sin helhet. Så kan vi traska tillsammans fast i olika städer. Överhuvudtaget vore det kul att se hur en träningsvecka i Antes liv ser ut :)
Du är bäst! Så sjukt imponerad jag är av dig!! - Ann


Tack söta underbara Ann! Då powerwalk-schemat ligger på en "betalsajt" så känns de fel att lägga upp det här på bloggen. Om du vill så kan jag maila schemat till dig. :)
En träningsvecka med Ante är beställd, Kommer att blogga alla min träning underkommande vecka med start imorgon!

Hur ska du klara att hålla din nya livsstil vid liv när du nått ditt mål? Du får ju kickar av framgång som du inte får när det "bara" är att hålla vikten oh träning. - Anna K


Jag kommer att fortsätta med att sätta upp mål. Oavsett om det är att gå ned i vikt eller om det är att kunna springa milen 2 minuter snabbare än förra gången så finns det alltid mål att sätta upp, gäller att hitta min glöd och vad jag kan brinna för. Det finns MASSOR av tävlingar och träningsresor att anmäla sig till så att man har delmål i sin träning :)

Får du ligga något? - Anonym
Varje kväll så ligger jag i min säng. Om du är intresserad av något att annat så kan du få maila mig ;)

Vilken dokusåpa skulle du helst vara med i? Hur ser du på LCHF-dieten? - Anonym
Innan jag opererade mig så ville jag vara med i Biggest Loser, det hade varit riktigt roligt. Det skulle jag iofs vilja nu också men inte för de förlorade kilona utan för träningsmöjligheterna!
LCHF-dieten är jag inte alls inläst i så jag har tyvärr ingen åsikt.


TACK FÖR ALLA FRÅGOR ÄVEN OM DE VAR FLER OSERIÖSA ÄN SERIÖSA SÅ HAR NI JU FAKTISKT TAGIT ER TIDEN ATT STÄLLA DEM!



1 kommentar:

  1. j.wadstedt@hotmail.com20 februari 2012 kl. 20:01

    Vilken resa du gjort! Grattis!!!
    och sikken charm... ;)

    SvaraRadera