7 februari 2012

Toppa formen på åtta veckor

Då jag hade planer på att blanda in fler promenader i min träning för att öka förbränningen nu inför de sista kilona så hoppar nu på Martin Lidberg´s "Toppa formen på 8 veckor - Powerwalks".

Det är ett färdigskrivet schema på hur länge man ska hålla på varje dag för att enligt schemat kunna gå ned ett kilo i veckan. Nu vet jag ju att det handlar ju faktiskt inte bara om att följa schemat utan även vad man proppar i sig under de här veckorna.
Jag tänker ge det en chans så idag körde jag dag 2 på första veckan, dag 1 unnade jag mig att skippa för att hamna rätt i schemat efter att ha kört NIKE BLAST hela helgen.

Startvikt; 91,5 kg.

Dagens promenad; 40 min. Sträcka 4,45km. Snittfart 8.59 km/h.

Det är en bra början. Imorgon är de promenadvila enligt schemat.

Nu ska jag äta min havregrynsgröt innan jag sticker på jobbet :)

Grymt grynig bild på mig och Martin från Portugal-resan i höstas.

1 kommentar:

  1. du skulle inte kunna tänka dig att skicka de schemat till din kusin? ;) kram E

    SvaraRadera