3 juni 2012

Dagen efter...

Idag så har jag haft en liten annorlunda bakfylla. 

Starten var ganska lik den normala bakfyllan. Vaknade totalt borta i huvudet och kroppen värkte.
Skillnaden kom när jag ställde mig upp, istället för en blixtrande huvudvärk så kändes benen som timmerstockar.
Gårdagens lopp tog rejält på krafterna och jag var riktigt skakig efteråt. Idag så var orken tillbaka men benen fortfarande tunga. 

Blev en lugn dag hemma i lägenheten där jag bara tog hand om tvätten och städade lite grann.
Fram emot eftermiddagen så var det så småning om dags för löpgruppen och jag var glad att det var ett lugnt pass idag annars så hade jag nog inte varit med.

Vi körde två alternativ 60 och 90 minuters träning så efter 60 minuter klev jag av. Nio lugna kilometer jobbade jag ihop och kände mig ändå nöjd med mig själv och benen kändes faktiskt fräschare efteråt än de varit innan. 

Nu sitter jag hemma i lägenheten lyssnades på tvättmaskinens centrifug (den är trasig och låter som om jag tvättade ett gäng katter) samtidigt som jag myser med lite fika. 

Min vecka med sju träningpass på sju dagar är nu avklarad och jag känner mig tillfreds med mig själv.

Imorgon så tar vi nya tag, då har vi också invägning. Ska bli intressant och se om träningen givit några resultat.

Bjuder på en insperationsvideo från New York Marathon. Det stora målet 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar