5 juli 2012

Det är dags!

Våren 2011 när jag ganska nyligt hade startat den här bloggen så var jag med i P4 Västernorrland och blev intervjuad angående min operation. Skitspännande tyckte jag det var och lite overkligt på samma gång. I slutet på intervjun så frågade reportern om jag hade satt upp något personligt mål som jag ville kämpa mot.
Snabb i käften som jag är så hävde jag ur mig;

Jag ska simma Vansbrosimmet 2012!

Så sant som det är sagt, nu är det sommaren 2012 och det är drygt 18 månader sen jag gjorde min gastric bypass operation. Jag har gått ned 65,7 kg och mår bättre än någonsin.

Jag klarar att springa 10 kilometer på under 60 minuter.
Jag klarar att cykla 55 kilometer sommaren 2011.
Jag klarar att springa uppför en trappa utan att bli svettig.

Varje dag så bryter jag nya gränser för vad jag klarar av att göra.

På söndag så är det dags för att bryta ännu en gräns.

Jag ska simma Vansbrosimmet 2012!






2010

2010



Gymmet i Portugal
Snyggaste våtdräkten



1 kommentar: