19 januari 2013

Nybörjarskidlägret - dag 1, frukost

God morgon världen, hoppas ni har sovit bättre än jag inatt. Det är som att kroppen kände på sig att de var viktigt att få vila så därför bestämde den sig att ligga vaken och vrida på sig till klockan 02.

Vaknade med ett riktigt panikryck när klockan ringde vid 07.00. Efter 15 min snoozande så är jag nu uppe på benen och håller just på att avsluta frukosten. Yoghurt med müsli samt ett kokt ägg kändes som en bra skidåkarfrukost.

Första passet uppe på Skyttis är mellan 09.00-12.00 innan de duschas och vi åker för att äta lunch. För att vara säker på att jag ska klara mig hela tiden fram till lunch så har jag med mig nötter som jag kan fylla på med när energin börjat tryta.
Ett knep jag lärt mig från Portugalresorna där nötpåsarna är de första jag och mamma köper när vi kommer dit. Vatten har jag också med mig i en termos så de ska klara kylan. Tyvärr rymmer min termos bara 0,5 liter så de kommer vara viktigt att fylla på vätska under de timmarna mitt på dagen när vi inte åker skidor.

Nu tror jag att jag har gjort allt för att den här första dagen på lägret ska bli lyckad. Nu fattas bara skidåkningen.
Hinner jag så skriver jag en uppdatering vid lunch om hur det går för mig annars så kommer det ett inlägg ikväll.

Önska mig lycka till!

- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar