27 mars 2013

Vatten, löpning och vårväder

Fick en rejäl start på dagen. Vi har en vattenläcka här i Övik så man ska helst inte dricka vattnet i kranen utan att koka de först, när man som jag dricker shakes sju shakes om dagen som blandas på vatten så ställer det ju till det en del.
Så för att vara förbered så tänkte jag kliva upp vid 06.00 för att koka så de skulle räcka över hela dagen. Så sagt och gjort så klev jag upp och ställde mig i köket och började koka vatten för fulla muggar. För att två sekunder senare inse att klockan var 05.00. Med en suck stängde jag plattorna och la mig för att sova en timme till. En timme senare så förberedde jag istället dagens vatten förråd.




Väl på arbetet så var de lugnare än någonsin där så efter en timme tog jag ATF (arbetstidsförkortning) och kände att den här dagen går att göra till en riktigt bra dag.

Så nu är klockan snart 12 och jag ska dricka dagens tredje shake. Jag har hunnit med att tvätta och dessutom tagit en härlig löptur i vårvädret. Kroppen var fräsch idag och jag kände ett bra klipp i steget när jag sprang. Förhoppningsvis är snart all is borta så att löpning utomhus blir ännu roligare!

Resten av dagen ska ägnas åt att städa hemma, en eftermiddags promenad med T och hans hund och sen lite spel ikväll.
En härlig dag helt enkelt!



Jag håller även träna på att stå på händer, just nu klarar jag bara att gå uppför väggen och stå mot väggen som på bilden. Nästa steg är att lära sig att svinga sig upp utan att riva lägenheten, får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar