31 mars 2013

Inget nytt från läkaren

Påskhelgen är här och jag har varit hemma fredag och lördag på lite påskledigt. Träningsmässigt har det varit en väldigt dålig helg då jag inte alls har tagit mig iväg ut, istället har jag umgåtts med vänner och roat mig.
Veckan som kommer får det bli ändring på det, dock så jobbar jag till 21 varje dag den här veckan vilket sätter press på mig att jag ska ge mig ut och springa innan jobbet, det är inte alltid det lättaste att hitta den energin på förmiddagen. Så vi får se hur karaktären ställer sig, förhoppningsvis så inser den mitt bästa.

Jag har inte hört något från sjukhuset ännu, trots att jag ringde till dem för 1,5 vecka sen och blev lovad kontakt inom en två veckors period. Så hoppet ligger att de hör av sig tis-fre den här veckan annars så blir det förskjutet ytterliggare två veckor då läkaren bara jobbar två veckor i taget.
Fördelen med detta är att jag får mer tid på mig att hitta en balans med träning och kost för att hålla mig kvar nere på 76-78 kg (väger idag 78.4 kg och siktar på 76,3 som mål, det skulle innebära att jag tappat halva min ursprungsvikt). Nackdelen istället är att jag får fortsätta leva i osäkerhet över när jag kommer att få operera mig och just nu så gör det att jag tappar fokus på allt annat runt omkring.
Tappar den där balansen i vardagen som jag behöver.

Nu ska jag fortsätta jobba, slutar klockan 17 idag och sen ska jag hem och städa. Lägenheten skulle verkligen behöva smaka på dammsugaren och skurkäppen. Så det är kvällens uppdrag.

Vi har fått nya platser på jobbet så jag avslutar med att lägga upp en bild på den skylt jag har satt upp på min plats. Älskar ju citat och att hitta inspiration i vardagen så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar