1 april 2013

Gymbrist, träningsbrist och telefonbrist

Åh vilken kass start jag fick på dagen idag, först så var jag trött och seg upp ur sängen så tänkte jag blanda en shake och la ifrån mig telefonen på diskbänken, tyvärr så bestämde den sig för att hoppa ned i den tomma diskhon. Ett dödsskutt på hela två decimeter var tillräckligt för att ge telefonen en rejäl omgång.
Snacka om misshandlad telefon.
Så nu blir det till att under nästa vecka skicka in den på lagning för att få telefonen lagad sen blir det att skaffa ett rejält skydd till den då jag hade på visst inte var tillräckligt...

Träningen kommer inte alls igång som den ska, vid det här laget så var planen att jag skulle ligga på tre stabila löppass i veckan men nu är det knappt två i veckan som gäller. Det är inte de att jag tycker det är tråkigt att springa, det handlar om att jag har så förbannat svårt att få tummen ur arslet och ge mig i väg.

Gymmet jag tränar på har brunnit, det verkar dessutom som att det kommer ta 2-6 månader att få det renoverat igen. Jättetråkigt då det är mitt favoritgym i staden samt att det är via det gymmet som min mor driver sin löpargrupp. Nu tror jag att löpgruppen kommer kunna köra utomhus ändå men fortfarande trist.

En bild från Allehanda.se på Brux Sportcenter efter branden.
Det har varit väldigt lugnt på jobbet nu under ett par månader och jag har haft extra låg energi när jag bråkat på med nutriletten, de har gjort att jag nu har totalt slut på ATF-timmar för 2013.  Så inga fler gå hem tidigt från jobbet med betald lön på hela 2013, hade jag tänkt till så hade jag sparat några timmar tills sommaren men gjort är gjort. 

Jag och J byggde igår om min garderob hemma, nu slipper mina finskjortor slåss med dammsugaren och det blev plötsligt att hitta sina kläder på morgonen. I garderoben hittade jag även min fitnessboll som legat orörd i snart 1.5 månad. Det är verkligen dags att ta tag i bålstabilitetsövningarna som jag fick av Andreas Domeij. Kanske kan de ta och bota mina stackars tarmar som kraschar så fort jag springer över min förmåga. 

Nu är min lunchrast snart slut, dags att jobba andra halvan av dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar