24 mars 2013

Träning som livar upp

Igår så hade jag avslutningsfest med mitt jobb vilket ledde till att huvudet var lite tyngre än vanligt idag. Som tur var så hade jag lovat att vara med och leda mammas löpgrupp idag på Brux så det fanns inga ursäkter för att inte träna så efter att spenderat större delen av dagen i soffan så var det bara att byta och ta sig en promenad ned till Café UH där det blev tacotallrik till middag innan passet.

Gällande löpgruppen så var det flera nya där idag vilket är jätteroligt då gruppen växer och man blir mer inspirerad på passen då. Idag så blev det 60 minuters träning med stopp för styrkeövningar, behöver jobba på mina lår och bålmuskler, det är där jag är svagast just nu. Efter passet så var trötthet sen gårdagen som bortblåst och nu har jag både hunnit med att tvätta och plocka undan i lägenheten. Tänk vad drygt sju kilometer ute i friska luften kan göra för kropp och själ!

I torsdags så ringde jag och pratade med sjukhuset för att se om de hade några nyheter om bukplastiken, de hade de inte annat än att de berättade att kirurgen som ansvarar för min bukplastik jobbar i två veckors perioder och var ledig just nu, på måndag ska han vara tillbaka på jobbet igen för en ny två veckors period så förhoppnings så kan jag få något form av besked under dessa två veckor. Hoppet lever i alla fall. 

Nu blir det en kopp kaffe och lite tv-serier innan jag lämnar in för ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar