25 december 2010

Det är fan inte synd om mig, och en jävla massa annat.

Måste medge att det har känts jäkligt tungt nu under jultiden med all julmat, de kan tyckas illa att man mår dåligt över att inte kunna äta själva julmaten men det är så mycket mer runt omkring det.
Jag vill inte sitta vid bordet då de andra äter för då känner jag bara större sug själv men genom att inte göra det så går jag miste om allt mysigt, allt småprat, alla tillfällen då alla verkligen sitter vid samma bord.
Man skrattar och mår bra tillsammans, den värmen runt omkring mig har jag saknat i jul.

Självklart så har det varit mitt eget val, jag hade kunnat sitta med men då hade jag känt mig nere istället för att jag haft ett sug efter mat. Samt att jag inte velat riskera att bli det bestående samtalsämnet (mer än vad jag redan varit) om hur SYND de är om mig som inte kan äta osv...

SYND OM MIG?!
Det är fan inte synd om mig...

Det är helt mitt eget fel att jag sitter där jag sitter idag. Jag har aldrig ätit några mediciner eller haft några andra problem som gjort att jag gått upp i vikt. Jag har helt enkelt tryckt i mig mer energi än vad jag gjort av med. Helt på eget bevåg.
Jag har låtit något som ska vara ett hjälpmedel för att överleva bli något som styr hela ens tillvaro.
Helt enkelt brist på karaktär. Så synd om mig de är det sista de är.
Snarare är det LYCKOS MIG som har fått möjligheten att backa bandet. Att vid så ung ålder insett mina misstag och fått en chans att få börja om igen, innan knäen och organ är sabbade.

När jag låg inne på sjukhuset så var det tre äldre kvinnor som gjorde samma operation som jag, och de var så jävla synd om dem, den ena var storrökare och det var så synd om henne att hon inte fick åka hem tidigare som hon ville, för hemma då kunde hon ligga på soffan och röka samtidigt som hon skulle återhämta sig. Nu var det ju så långt för henne att gå ut och röka tyckte hon... Idioti....
Sen var nästa stora samtalsämne hur de skulle göra med julmaten, visst de är ju precis som jag skriver ovan att de är mer än maten under den kategorin. Men deras största diskussioner var vilken julmat de skulle kunna äta för att unna sig under julen borde de ju iaf få göra?!
Att de skulle bli julmust light var ju självskrivet för julmust måste de ju ha.
Allt skulle köpas light för då skulle allt vara lugnt...
Hallå? VART ÄR ERA HUVUDEN??
Man har världens möjlighet att tappa allt vad sötsug heter när man ska göra en sån här operation, man dricker bara nutrilett (eller modifast) innan vilket gör att man inte förtär något socker under ca 4 veckor.
Sen får man inte äta något med för mycket socker i under ca 2-3 veckor efter. Det är bevisat att de krävs ca 8 veckor för kroppen att helt bli av med ett begär.
VARFÖR INTE TA TILLFÄLLET ATT TAPPA SÖTSUGET HELT?! Eller är julmust på jul viktigare än att få ett lyckat resultat av operationen?

Orkade dock aldrig ta denna diskussion med dem men jag kan bli riktigt frustrerad när jag tänker på dessa kvinnor.

Nä nu har jag fått ordbajsa av mig ordentligt och den som söker en rödtråd hoppas jag har gett upp nu, annars får jag be om ursäkt.

"Hörs hårdrock!"

3 kommentarer:

  1. Tumme upp för dig :-) som alltid//M

    SvaraRadera
  2. Du gör en fantastisk insatts. Många kramar och håller tummarna för lyckade resultat. Fortsätter läsa med spänning /L

    SvaraRadera
  3. Först och främst, fan va du är grym som har lyckats med detta! En fantastisk personlig insats!
    Och för det andra, tack! Tack så mycket för detta inlägg som är det enda som fått mig motiverad till att ta tag i min vikt under det senaste halvåret!

    SvaraRadera