24 december 2010

God Jul allihopa =)

Nu har jag varit hemma ett par dagar och jag kan lugnt säga att det är en omställning från sjukhuset till hemmet även om man inte gör så mycket annorlunda. Jag har varit ganska trött och slut så nästan efter varje måltid så har jag haft 30-45 minuters powernapp.
Därför har jag inte heller haft så mycket ork över till att blogga.
Men jag äter bra och jag får i mig nästan allt på tallriken. Just nu är det fortfarande soppor som gäller, favoriten hittils är kelsas skogsvampsoppa. Den kunde man ju dö för. Helt otroligt god =).

Det känns helt klart lite trist att inte kunna delta i julmaten som tar stor plats så här i juletider men jag peppar mig själv med att nästa år så är det min tur och då kommer jag att må som en helt ny människa =).

Idag så bär det av nedöver till Härnösand för att fira jul med släkten hos min morbror. Kommer bli ett fullt hus minst sagt =). Tänker förbereda mig med att ta en "brusalvedon" så jag orkar med hela dagen. Annars har jag faktiskt klarat mig helt utan smärtstillande sen jag skrev ut och jag har till och med kunnat börja sova på sidan.
Från början kunde jag bara sova på rygg och det gjorde att jag sov ganska dåligt de första nätterna.

Nu känner jag att jag har ordbajsat klart för den här gången =). På söndag är det dags att väga sig igen och ska bli intressant och se hur jag har gått ned den här veckan i jämnförelse med nutrilettenn =)

GOD JUL ALLIHOPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar