4 december 2010

Fredagen avklarad.

Idag har varit en dag som började med huvudvärk fram till lunch för att jag hade slarvat med vattendrickandet till en bra dag då jag har stått ut att jobba i cafeterian på Sliperiet från 17-01. Tog min sista påse nutrilett vid 21 och har fortfarande inga hungerskänslor trots att kroppen varit igång.


Märkte dock när jag var och julhandlade innan jobbet att jag blev riktigt hungrig av att promenera omkring på stan och shaken jag tog vid 18 var efterlängtad. =)


Köpte en bok åt mig själv idag också, The Dirt av Neil Strauss.
Då kvällen har varit lugn på Sliperiet så har jag hunnit läsa ganska mkt i den och den är klart värd pengarna att köpa =) Den handlar om Mötley Crüe, ett av världens kanske mest ökända rockband och deras väg från trotsig skolgång till stjärntoppen och sen fallet ned därifrån.

Riktigt intressant läsning måste jag säga =). Trots att det egentligen handlar om ganska trasiga människor som skjuter sina problem åt sidan med hjälp av tunga droger så har de ju någonstans haft de driv som krävs för att nå toppen. De här är dessutom inte den typiska "kändisknarkaren" utan de här killarna var missbrukare innan de slog igenom. Så med den svagheten och lockelsen till knark har de ändå nått toppen och spelat med den absoluta rockeliten.


Näe, läs boken helt klart =)


Tack och godnatt =)
Imorgon kör vi igång med dag 6! Bara 16 dagar kvar tills operationen!

1 kommentar:

  1. Riktigt bra bok faktiskt :P Underhållande :) Bästa kapitlet och mest hjärtskärande är när Vince berättar om sin dotter..riktigt tragiskt.

    //pugge

    SvaraRadera