30 december 2010

Härliga känslor, så känner jag efter operationen.


Tänkte köra en liten genomgång vad som händer i mitt liv just nu efter operationen.

Jag är mitt i puréperioden så jag har äntligen börjat få äta något som iaf liknar och känns som riktig mat, det här ska jag hålla på med till trettonhelgen. Jag har inte vägt mig sen i söndags så jag har inga nya resultat att rapportera, nästa vägning är nu på söndag när jag kommer hem från familjens stuga i Åre.
Men jag känner mig rörligare, gladare men dock lite tröttare än vad jag var innan, det märks verkligen att kroppen lever på sparlåga såhär i början. Detta hade jag blivit informerad om innan så jag var beredd på det. Trodde det inte skulle kännas så markant dock. Vid någon lite större kraftansträngning så skulle jag kunna ta en tupplur efteråt.

Just nu får jag inte lyfta tungt för då känner jag av det i operationssåren.
Av de 6 hål jag har på magen så läker 5 stycken riktigt fint och jag tror knappt att jag kommer få något ärr av dem, dock så är det 1 sår som jag rev upp litegrann när jag klev upp ur sjukhussängen som inte riktigt hänger med, då såret öppnat sig redan på sjukhuset och sitter där man rör sig som mest (under naveln) så har det inte riktigt fått läka lika jämnt som de andra. Det är absolut inte något allvarligt men jag kan nog räkna med ett centimeter stort ärr där iaf efteråt.

Det syns på mig att jag gått ned i vikt, mest så syns de på magen och runt ansiktet men jag märker även av de på övriga kroppen. Jag är väldigt nyfiken på hur resultatet ska bli på vågen på söndag. För de som inte träffat mig på ett tag, de märker nog ingen skillnad då jag fortfarande är en väldigt stadig kille men de är kul att det går åt rätt håll. Tids nog kommer nog även de märka att något är på gång ;)

Nu ska jag ta och klä mig och gå en kort promenad. När jag kommer tillbaka efter den så kommer jag förmodligen vara så slut att jag lägger mig och vilar i soffan, då har jag gått ca 1 km :P

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar