26 januari 2011

Rast på jobbet samt funderingar över mina svimningskänslor..

Sitter här och sippar apelsinjuice på jobbet.
Känns riktigt bra idag, tror min kropp mår bättre av att jobba förmiddagar än kvällar. Tyvärr är det ju inte jag som gör schemat ^^

Eftersom jag fick så luddig information av läkarna när jag fick börja styrketräna så har jag bestämt mig för att vänta tills efter mitt återbesök. Det skulle jag göra 6 veckor efter operationen. Så rimligtvis där kring vecka 6 då. Enda frågan jag har till dem just nu om de svimmningskänslor jag får lite då och då är normala eller har att göra med att jag äter för dåligt.
Det kan bli om jag reser mig upp snabbt eller har gjort en större kraftanstränging så jag blir lite anfådd. Då svartnar det för ögonen och jag känner hur benen får kämpa för att inte vika sig, oftast räcker det med att stödja sig mot väggen eller bara håller mig i något i några sekunder så går det över men i vissa fall blir jag så yr att jag måste sätta mig ned.

Känns inte helt normalt att det ska vara så men samtidigt får man tänka på att kroppen lever på sparlåga då den får minimalt med energi. Det är inte konstigt om kroppen blir slut då den flyttar omkring på ganska mycket massa men utan särskillt mycket bränsle.

Nu ska jag dricka lite mer juice innan det är dags att köra igång att jobba igen.

Tills vi ses igen.

3 kommentarer:

  1. Får sån känsla mest hela tiden, men jag är ju lite udda:D

    SvaraRadera
  2. Ja började fick såna där känslor för snart 1 år sen.. ibland upp mot 30 ggr om dagen. till slut sökte ja hjälp för efter rätt många gick pulsen upp högt, dom sa att det är ett tecken på utbrändhet. så man ska varva ner när man får dom. Nu vet ja ju inte om så är fallet för dig ;) Ja får dom fortfarande än idag, men väldigt sällan. Vila är bra ;) Väldig intressant blogg du har gjort det jävligt bra! :) /Linda

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen och tack för de snälla orden =)

    SvaraRadera