2 maj 2011

Det här klarar jag av idag...

Drygt 5 månader efter min operation så tänkte jag skriva ihop lite kort vad jag klarar av att äta, vad jag inte har en chans till att äta och vad jag mår dåligt av. Samt de saker jag inte vågat pröva än.


Saker som jag kan äta utan problem:
Kokt och Stekt fisk
Stekt kött
Grytor
Pasta
Ris
Potatis
Tacos
Sallader
Lättglass
Whiskey
Öl (Trodde inte det skulle gå men det går utan problem, blir dock mätt på en 3-4 st på en kväll)
Bubbelvatten <3

Saker som jag kan få problem att äta:
För fet mat
För tung mat.
Clementiner

Saker som jag absolut inte klarar av
4-5 Strips (Spydde som en liten gris)
Blodpudding (Han knappt in på toa)
Kebab (Trodde ris och Kebab skulle vara okey men det gick åt skogen kan jag säga)

Saker som jag inte vågat pröva än.
Morötter (I min kokbok för GBP-opererade så varnade de för dem)
Pizza (I friskt tillstånd så finns det inte en chans att jag ens skulle ge mig chansen att upptäcka om jag klarade de.)
Läsk (If you see me try it, SLAP ME!)



Nu finns det säkert en massa saker jag har glömt men där har vi en liten sammanfattning iaf =)

4 kommentarer:

  1. Vad menar du med tung mat? Är det samma som fet eller är det svårtuggat?
    Anna K

    SvaraRadera
  2. Med tungmat så menar jag maträtter som Palt, Blodpudding m.m

    SvaraRadera
  3. Jag har bara varit opererad i 2 veckor och igår testa jag morötter (gjorde små stavar av både morötter och pärer och in i ugnen) - funka kanon och var supergott! :)

    Jag är en superfegis, jag är skitfeg för att testa nya saker! ;)

    SvaraRadera
  4. Opad sedan drygt 3 månader och har inga problem med varken morötter eller nötter som de varnade för i min handbok :)

    Tant_T

    SvaraRadera