16 maj 2011

Kanske hittat en lösning på viktstoppet!

För att prova om de gör ökat resultat i viktnedgången så ska jag ta en paus från alkoholen har jag tänkt.
Har en egen liten teori om att de gånger jag dricker öl eller liknande så kommer det så mycket kalorier som kroppen inte är van och få och eftersom den ligger i svältläge så suger den åt sig dem med syfte att lagra dem till senare.
Detta gör att jag kan sabba en hel veckas träning med en kväll med ett par öl.
Så sagt och gjort, för att boosta mig själv att komma under hundra kilo så ska jag hålla mig undan alkohol fram tills att jag är under hundra kilo.
Detta betyder ju givetvis inte att jag ska sluta gå ut och ha roligt, jag kan fortfarande vara festens mittpunkt men med en härlig loka i handen ;)





Ert uppdrag är att komma på belöningen till mig själv när jag kommer under hundra kilo, förutom en tatuering såklart :D Älskar ju att belöna mig själv (A)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska belöna dig med ett besök hos mig i Ö-vik!:D Om det inte duger så tycker jag att en ny cool pryl passar också:)
    // Jeanette

    SvaraRadera
  2. Det var ju det jag skrev, kolla vad du dricker. Kalorier i massor. Köp en snygg tröja på en slim butik.
    Anna K

    SvaraRadera
  3. Att dricka öl är som att dricka bröd. Alkohol är mycket mycket mycket värre än läsk när det gäller socker och kalorier och i synnerhet för den som försöker gå ned i vikt och egentligen ska undvika dem.

    SvaraRadera