19 maj 2011

Alla stadier av panik, nu är det dags att bege sig ut på banan igen!

Jag har deppat, jag har tjurat, jag har varit påväg att ge upp. Viktuppgången tog verkligen hårdare på mitt självförtroende än vad jag trodde. Men efter att fått gå igenom alla stadier så känner jag att jag är på väg ut på banan igen. Jag SKA klara det här!

Det här ska genomföras från Start till Slut.

Jag kommer få fler bakslag. Det vet jag, men nu är gratisresan över.
Det är nu jag får visa vart jag vill i livet.
Jag har ALLT på min sida.
Det gäller bara att ta vara på möjligheterna.

Jag inleder med att imorgon kliva upp tidigare, samma tider som när jag bodde hemma hos pappa då jag hade 25-30 min promenad till jobbet. Sen ska jag gå en omväg påväg till jobbet. Inte så att jag blir svettig eller nått, ska bara gå den längre vägen för att visa mig själv att jag kan det.

Nu  har jag lovat de, hur trött jag än känner mig imorgon så ska det genomföras!

JAG SKA I MÅL!

5 kommentarer:

  1. Bra tänkt Ante, fokusera på en prestation inte resultat. Prestation = det du gör, är lättare att påverka. Lyckas du genomföra prestationen (gå 25 min var morgon) kommer nog snart resultatet.

    SvaraRadera
  2. Hej Ante!
    Jag har själv lärt mig under min viktnedgång att det är viktigare att man sköter maten än motionen. Detta kanske blir skillnad efter din operation det vet jag inte men det är ett tips. Det är jätte bra att motionera och rör på sig men äter man helt fel så man får i sig alla kalorier man har bränt på motion ändå och då går man ändå upp i vikt.

    Men det är jätte bra jobbat att du planerar dina dagar för att få in lite extra motion! :D

    kämpa på, du är över halvvägs dit!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Det bästa är väl att ha koll både på mat och motion. Tror fortfarande att det är lätt att dricka för många kalorier även efter op.
    Anna K

    SvaraRadera
  4. Kämpa på, bakslag är till för att komma över även om det känns jättejobbigt för stunden. Jag har deppat över mina platåer då det stått still på vågen trots att jag gjort allt rätt den veckan, det konstiga är att då jag fokuserar minst och bara flyter med och inte ger järnet så går det som bäst gällande viktnedgången... det är ganska så lustigt. Jag tror att det kommer i efterhand på nåt vis... fråga mig inte varför. Men du är jätteduktig Ante, du lever redan ditt nya liv och det gamla har du i bagaget. Det är bara att ta en dag i taget och kom ihåg att njuta av livet, allt handlar inte om kg på en våg ;)

    SvaraRadera