1 augusti 2011

Lite jävlar anama.

Slutade jobbet klockan 17.15 idag... Det sista jag gjorde var att kolla badhusets öppettider inför att jag tänkt simma imorgon.
Då ser jag att de har faktiskt öppet ända till 18.30. Det var ju bara inse, Klart jag skulle dit!
Så skyndade hem, rafsade ihop badgrejorna och gå-joggade ned till simhallen.
Väl där inne så bytte jag om på rekordtid och ut och slängde mig i vattnet. Tror att den stressen och farten jag hade dit höll i sig i vattnet för de första 20 längderna gick i ett rasande tempo (för att vara mig såklart, har ju inte förvandlats till någon Phelps än ;) ) där efter saktade jag ned tempot litegrann och körde 20 längder till. Det viktiga var att jag körde alla 40 längder helt utan vila även om det var lite tempoväxlingar. Kändes riktigt skönt i kroppen. Har dock märkt att jag måste köpa lite mindre badbyxor, mina har blivit så stora nu att de är i vägen för bentagen, får som ingen teknik i sparkarna.

Efteråt var jag och handlade så jag har riktiga frukostgrejor hemma. Imorgon har jag bytt pass på jobbet så att jag ska kunna simma på lunchen, har 5 timmars lunch så det borde kunna ordnas :P

Nu sitter jag bara här hemma och tar det lugnt. Det har jag förtjänat.

1 kommentar: