14 oktober 2011

5250 meter utan att stanna.

Spring för livet.
Det skulle kunna vara namnet på tävlingen jag var med idag. Tävlingen heter egentligen "Pricka tiden" och går ut på att du ska välja en tid du tror att du klarar 5,25 km på. Det underbara med den här tävlingen är att du behöver inte vara bra tränad eller duktig på att springa för att delta, du kan gå med stavar eller helt enkelt bara strosa runt. Det viktiga är att du kommer så nära den tid du valt som möjligt.

Då jag tidigare under veckan sprungit 3,4 km för första gången utan att stanna så hade jag ett helt annat mål än att komma nära en vis tid. Jag vill springa hela rundan. Inte gå, inte stanna och vila utan springa heeela rundan. Det var mitt mål och de jag strävade efter.
När jag berättar om mitt mål så ställer mamma direkt upp och säger att hon ska hjälpa mig, att hon ska springa vid min sida och peppa mig hela vägen. Min mamma som springer cirklar runt mig 7 dagar i veckan om hon vill kände att hon inte hade något att bevisa så det blev skitbra för mig.

Vi bestämde oss att vi skulle satsa på tiden 37 minuter och 21 sekunder (någon som kan gissa varför de blev just 21 sekunder?). Det är ca 7 minuterstempo och det var vad jag klarade att springa i söndags.
Sagt och gjort så gav vi oss iväg och kroppen kändes stel, att varit här i en vecka på alla sorters olika pass har börjat sätta sina spår och träningsvärken finns där. Det kan jag lova.
Men vi höll vårat tempo och mamma peppade mig grymt bra inför alla uppförsbackar och allt.

Så vet ni vad? Jag klarade det!
Ingen aning om vi var i närheten av våran tid. Det meddelas först ikväll. Men jag klarade att springa 5250 meter utan att stanna. Hur härligt som helst!

När vi kom i mål så stod hela Springtimes instruktörsgrupp och hejade in oss.

Sen jag kom hit så har jag först sprungit 3,4 km utan att stanna. Ökat ut de rekordet till 5,25 km och dessutom avverkat min första mil.
Jag har haft en helt otrolig vecka och jag vill tillbaka så snart som möjligt.

Nu ska jag först och främst avsluta den här veckan med ett sista löparpass, middag och fest ikväll!

Hälsningar från paradiset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar