8 oktober 2011

Första passet avklarat!

Som jag skrev om tidigare så gick första passet av stapeln idag.
Jag hade som hemligt mål för mig själv att springa 3 km utan att stanna eller börja gå, det har jag aldrig lyckats med efter operationen.

Första passet var ett joggpass och temperaturen låg på 29 grader i skuggan så jag trodde det skulle bli ett tungt pass.

Men ack så fel jag hade. Vi sprang i grupper och jag hittade en grupp på fyra personer som hjälpte mig att springa 3,4 km på 21:16.

Ingen världsrekordtid men ett nytt rekord för mig. Efteråt så fick jag tillbaka pulsen ganska snabbt och kroppen känns bra. Det återstår att se hur kroppen mår efter morgonjoggen imorgonbitti.

När jag hade sprungit klart så stack jag direkt upp till hotellrummet och bytte om till badkläder innan jag slängde mig i poolen. Det var en himmelsk känsla måste jag säga.

Imorgon har jag om kroppen känns bra 3 pass inplanderade.
Den som lever får se. Nu ska jag njuta av min kopp kaffe och prata med alla härliga ledare och deltagare här.
Dagens ros går till Martina Haag som är en av instruktörerna här som peppade mig att klara 3,4 km. :)

Vi hörs snart igen, Soliga men anfådda hälsningar!

1 kommentar: