9 oktober 2011

Dag 2 på min härliga träningssemester går mot sitt slut.

Idag har jag hunnit med en hel del.

Inledde dagen med att pröva den mytomspunna morgonjoggen som jag hört så mycket om.
Joggen i sig innebär inte så mycket men man springer den nere på stranden i soluppgången. Hur stel musklerna än känns så släpper alla (nästan) hämningar när du har det här framför dig.
När du börjar springa så springer du först 20 min mot soluppgången och sedan 20 minuter tillbaka med solen i ryggen.
Min morgonjogg började med att jag hittade åt samma härliga följe som gårdagen och jag började springa med dem. Kroppen kändes bra, inga krämpor eller skador. Efter ungefär 12-13minuter så insåg jag dock att vi höll samma tempo som jag stolt klarade 3.4 km på igår.
Efter lite snabb huvudräkning så insåg jag att jag omöjligt skulle klara av det tempot i 2 x 20 min så jag släppte iväg mina vänner och gick ned till en blandning mellan promenad och löpning för att spara krafterna tills resten av dagen.

Ett bra beslut av mig visade det sig då nästa pass för dagen var ett fyspass med både styrka och kondition.
Vi inledde med uppvärmning för att sedan gå över till att köra olika versioner av utfall, grodhopp m.m. Efter "uppvärmningen" så gick vi över till cirkelträning med olika stationer där vi körde både balans, utfall och plankan.
Efteråt så avslutades det med fitnessboll och allra sist den klassiska idioten.
Det här passet är mitt favorit pass än så länge här i Portugal då det innehöll både fart och skratt.
Efter fyra timmars vila så avslutade jag dagen med ett nybörjar löparpass där de gick igenom löpteknik och vad det krävs för att lära sig springa bra. Det var ett ganska lätt pass fysiskt men oerhört lärorikt på den tekniska biten.

Nu har jag avnjutit en god middag och har belönat mig själv med en öl på ett internetcafé här där jag sitter och bloggar.

Kvällen kommer att avslutas med en prisutdelning för de som sprang ett maraton här idag. Inte jag med andra ord. ;)

Ha de bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar