7 november 2011

Tankar kring min operation.

Fick lite ny publicitet idag via Wellness artikel i Aftonbladet I kommentarerna till artikeln kunde jag läsa både positiva och negativa kommentarer om mitt val att operera mig. Till de negativa som säger att jag gjort helt fel val och att jag inte vet vad jag gett mig in på kan jag bara säga en sak...

Jag hoppas ni har fel.

Jag har inget annat svar då jag inte kan se in i framtiden, om ni har den förmågan så berätta gärna för mig vad som kommer hända för jag vill gärna veta. Jag läste på om alla riskerna med min operation och efter 1,5 års betänketid så valde jag att lägga mig på operationsbordet. Jag kände att jag hade provat allt annat och att det här fick bli min sista chans.
För er som inte följt min blogg innan så kan jag säga en sak. Det är ju inte direkt så att jag äter exakt samma kost som innan fast jag bara äter 2 dl av den. Jag har lagt om min kosthållning helt och försöker verkligen tänka till när jag handlar för att min kropp ska få i sig den energi den mår bäst av. Kalla mig dum men då det finns hundratals olika dieter olika "experter" säger att man ska följa har jag valt att följa dietistens råd med tallriks modellen med fokus på protein.

Nu har jag "bara" varit opererad i ca 11 månader men det jag vet nu är att killen till vänster mår jävligt mycket sämre både fysiskt och psykiskt än vad killen till höger gör.  


152,7 kg - 93,7 kg. 
Men nu ska vi inte bara vara negativ och kritisk. Jag var faktiskt på gymmet idag också och satte nytt personbästa på 3 kilometer. Äntligen tog jag mig under 20 minuter. 
19:57




Hörs hårdrock :)

10 kommentarer:

  1. Skitkul att se dig i "Pravda" idag!! Har följt din viktresa ett tag och är mäkta imponerad :-)
    Keep up the good work

    // B

    SvaraRadera
  2. Hej! Läste om dig i aftonbladet och har nu läst igenom hela din blogg. Vilket jobb du har gjort! Kul att följa din framgångsresa, du är en bra förebild för unga idag, du kanske skulle börja föreläsa om din vikt(iga)resa. Önskar dig stort lycka till och jag ska följa din fortsatta resa :) ps.jag väger 61 kg, du har snart gått ner en hel Malin!!!

    SvaraRadera
  3. *STÅENDE APPLÅDER*

    Du ger mig hopp, du ger mig glädje och du ger mig en blogg att läsa slaviskt! ;) *skrattar*

    Jag har skickat iväg en remiss (ja läs : dr har skickat) till kirurg ang operation till mig. Jag är ju 27 år gammal o kraftigt fet och vill inte mer och nu är det så att op är min sista utväg.

    jag har dock en fråga till dig - kanske en liten udda men ja, ngt som nojjar mig ;)

    När du opererades så intuberades du med slang, hur vaken var du när dom drog upp den och hur liksom kändes det?? Nojjigare än mest över det!

    GRATTIS än en gång!!

    //Maria

    SvaraRadera
  4. Btw, imorgon sätts jag upp på Op-kölistan på Ersta för en GBP :-)

    // B

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Grattis till lyckade viktminskningen!
    Jag gjorde min GBP operation för en månad sen 5/10- 11 har gått ner -16 totalt, har fått ett nytt liv
    Du är duktig och modig !! Kram / Lena

    SvaraRadera
  6. Starkt och modigt av dig att berätta om din resa. Heja dig!

    Jag genomförde en operation för ett år sedan. Ångrar det inte.

    Kram//Johanna

    SvaraRadera
  7. Hej Andreas! Såg en kommentar på Aftonbladet att du ville jag skulle skriva i din blogg så du vet vem jag är. Här är jag! :-) Min blogg är här också: http://startarom.blogspot.com/
    Jag följer dig gärna och hoppas att du gör det samma. Som sagt var: Mina erfarenheter är inte helt positiva av operationen som du förstått och kanske jag kan hindra anrda att göra samma misstag. Det finns naturligare och bättre alternativ till att operera sig. Nu har både du och jag gjort det och det kan vi inte ångra idag men vi kan upplysa och få andra att kanske inte göra det. Kram!

    SvaraRadera
  8. Sjukt vad bra du är Andreas! Grymt imponerad!

    SvaraRadera
  9. Hej ! Kul att du också gjort en GBP.
    Pratar gärna med dig lite :)

    SvaraRadera