30 januari 2012

Längdskidor, Vin och tvättider!

Den där tv-spelskvällen som skulle bli av i lördag fick utgå då jag hade en hel drös av massa underbara människor som bestämde sig för att jag var deras  för kvällen. Först kom K efter jobbet för att se hockeyn och de är ju alltid trevligt med sällskap. Lagom till sista perioden tittade L in för att hämta sina grejor. Ett par sms och något samtal senare visade det sig att L inte hämtade några saker alls, istället bjöd hon in S för vindrickande och mys hos mig.
Svår övertalad som få måste jag erkänna att jag var.. Ungefär som en unge som får frågan om han kan tänka sig att ha extra sommarlov...

Blev vin, mys och en liten utgång på lördagskvällen men inget värre än att jag på söndagsmorgonen medan mina gäster fortfarande låg och drog sig i soffan hemma hos mig så drog jag på mig träningskläderna och for iväg för att åka 7,5 km skidor.
Hur skönt väder som helst, dock kan jag säga att de är skillnad att åka på vallningsfria skidor från början på 90 jämnfört med perfekt vallade nya skidor. Samt att de lägger mer energi på spåren i Åre än i lilla Härnösand ;P

Efter skidorna så drog jag hem och gjorde lunch åt mig och mina gäster som då nästan börjat vakna till liv. När lunchen var uppäten så hade jag lovat bort mig till syskonen så jag for till slalombacken och åkte ett par timmar med dem. Hur skönt som helst.

När jag kom tillbaka efter backen så hade mina vänner vaknat till liv och åkt på affären för att fixa myskväll. Hur härligt som helst även om jag tror att träningen då landade på +- 0. :)

Idag har jag jobbat för att nu efter jobbet sortera i ordning tvätten och planerat för Stockholm på fredag då jag äntligen ska på NIKE BLAST!
Längtar hur mycket som helst, inte bara efter att pröva massa spännande pass utan för att träffa mina härliga vänner igen också :) Hur mys som helst!

Love it!

Dags att diska undan de sista i lägenheten, laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar