8 januari 2012

Så kommer 2012 att se ut!

Long time, no see. Gott nytt år!

Försvann helt här efter nyår men nu är jag tillbaka på banan. Försöker få tillbaka värmen i kroppen efter kvällens promenad. Blev 5,6 km på 1 timmes promenad. Imorgonbitti är det inbokad morgonjogg med en tjejkompis, det ska bli riktigt trevligt.

Om 2011 blev ett år i viktminskningens tecken så ska 2012 bli ett år i träningstecken. Det är dags att ta vardagsträningen till nästa steg.

Först och främst så har vi NIKE BLAST 2012 som ett delmål i Stockholm i 4-5 februari. Sen så ska jag tillbaka till mitt älskade Portugal i April och där vill jag vara bättre tränad än någonsin.

Där imellan har vi inte att förglömma det jag fruktar mest av allt, Fabriksloppet på skidor 15 km 18 februari. 
Själva längden 15 kilometer känns inte så hemsk men däremot så har jag inte stått på ett par skidor sen gymnasiet och redan där var det katastrofalt. Funderar på om loppet räknas som genomfört om man springer med skidorna på axeln för de lär nog fan i mig gå snabbare.

Sist men inte minst så har jag inte givit upp tanken på Vansbrosimningen 2012. Det var trots allt huvudmålet när jag opererade mig att kunna simma just de loppet.

Så de ska vi göra!

De inplanerade aktiveterna sträcker sig som längst till Juli, sen har jag ett helt halv år till att planera in saker att hålla humöret uppe till.
Taggad som attan är jag.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar