19 januari 2012

Åre, XXXXL och Gunde Svan

Sitter nu på bussen påväg till Övik. Imorgon bär de av till Åre för skoter och längdskidor, ska bli hur skönt som helst.

Smårolig detalj är att jag sitter i en xxl-vinterjacka. Tjatade till mig den här jackan i våras med motiveringen att skidkläder gör inget om de är lite stora då man har kläder under. Nämnde jag att jackan jag köpte för att ha som "fin" vinterjacka inför den här vintern är i storlek M?
Kan bjuda på den felbedömning och kan leva med att de känns som jag sitter i ett tält.

Jackan jag ägde när jag opererade mig är i 5XL och väntar på mig redan i Åre. Ska ta ett kort med den på om jag kommer ihåg så ni får se den på bloggen. Den är grotesk!

Njuter av vetskapen i mitt hjärta om att jag aldrig ska försätta mig i den situationen igen. Jag har mer träningskläder än finkläder med mig i väskan upp till fjällen nu. Bara inte mitt halsont blir värre så ska jag prova 15 km skidor på lördag. Jag kan inte åka skidor. Ska bli en upplevelse...

Nu ska jag luta mig tillbaka och föreställa mig hur vågen visar 89.9 kg. 1.9 kg dit, det ska gå!



Bjuder på en bild från jobbet :)






Skrivet från min awesome iPhone! ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar