21 april 2012

Mitt Portugal 2012 del 1

Så var det dags igen. Sitter på ett skumpande tåg ned mot Arlanda med en förväntan i kroppen. Panikkänslor över att jag inte är så bra tränad som jag skulle vilja byts mot glädjekänslor att det äntligen är dags igen.
När jag var nere i Monte Gordo i oktober 2011 så visste jag inte riktigt vad jag hade gett mig in på och jag kunde gå in med en avslappnad attityd till det hela.

Nu vet jag vad det innebär att vara en vecka med Springtime.

Sist jag var där nere hade jag som mål att klara av att springa 3 km utan att stanna. Nu vill jag klara bergspasset på under 1h 20min. (10 kilometer i backig terräng).

Jag har högre krav på mig själv och jag vill bevisa för alla att jag kan det här. Att det inte var någon tillfällighet att jag gick ned i vikt efter operationen utan att det här numera är jag.

Jag tränar, jag äter och jag lever bra. Det tänker jag fortsätta med.

Om några timmar är jag tillbaka i Monte Gordo, Portugal. I morgonbitti springer jag en morgonjogg längs en sandstrand i soluppgången tillsammans med flera hundra andra deltagare.

Harmoni

Mitt nya liv fortsätter...

Jag efter bergspasset 2011. Tid 1h:30m:26s

1 kommentar:

  1. Härligt Andreas, du kommer greja tiden på bergspasset galant. Ha det så skönt o ta vara på tiden !!!

    Kram Anna

    SvaraRadera