28 april 2012

Mitt Portugal del 11 - Sista delen

Om man kunde skruva loss huvudet och lägga det åt sidan en stund så skulle jag göra det...
Veckans sista pass blev ett Thaiboxningspass med Jörgen Kruth, under nästa hela passet så körde vi olika sparringövningar vilket gjorde att man gärna vill ge det lilla extra.
Jag körde mesta dels mot en jätteduktig kille från Stockholm som tränar tre olika kampsporter hemma i Sverige. Killen var säkert 15 kg lättare än mig och en halvdecimeter kortare. Spelade ingen roll, jag fick råstryk. Men roligt var det.

Nu har vi duschat, ätit och checkat ut från hotellet. Jag och mamma sitter på ett internetcafé och hänger med varsin dator i väntan på att transfern till flyget ska gå om några timmar.

Hur har min vecka varit då?

Dum fråga, den har varit underbar.

Måste få skryta lite också då jag är så otroligt stolt och nöjd med mig själv. Som ni vet så var jag här i Oktober 2011 också.

Då gjorde jag följande tider här nere.

Bergspasset: 1h30m26s
Lillavarvet (3,4km): 21m17s
Pricka tiden (5.25km): 39m43s

Nu ett halvår senare så gjorde jag tiderna:

Berspasset: 1h14m17s
Lillavarvet (3,4km): 18m01s
Pricka tiden (5,25km: 35m46s
och även en extra distans på 2 km tävlingen där jag sprang på 10m22s.

Det är inga tider för eliten eller för den vanemotionären men jag är själv otroligt nöjd med den utveckling som blivit under det här halvåret. Nu blir det hem till Sverige och putsa formen för att komma tillbaka och göra ännu bättre tider nästa gång.

Jag och Hasse gör upp. Tror jag blev diskad efter att jag råkade placera ett knä lite väl lågt på honom...Förlåt :)

Tack för den här resan och tack för en otroligt rolig vecka. Förhoppningsvis är jag snart tillbaka igen. Extra tack till min sponsor hjälpte mig att ha råd att åka på en sån här resa. :)

Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar