28 maj 2012

Löptävling och 7 pass på 7 dagar.

Det är tur man har människor med koll runt omkring sig. Satt på jobbet idag när mamma ringde och började prata om "vårt lopp" på lördag.
Hade totalt glömt att jag skulle vara med i  Spring en mil, Vinn en bil på lördag. 
Så nu när jag kom hem var det ju bara att lägga in en anmälan och börja förbereda sig mentalt inför 10 kilometer på lördag.

Min träning den här veckan ser ut följande:

Måndag: Styrketräning på gymmet bröst och armar.

Tisdag: Stryketräning rygg, mage och axlar.

Onsdag: Löpning 5 kilometer.

Torsdag: Styrketräning på gymmet bröst och armar.

Fredag: Stryketräning rygg, mage och axlar.

Lördag: Löpning 10 kilometer

Söndag: Distanspass med löpgruppen.

Ni som tränar mer regelbundet anmärker säkert på att jag inte tränar någon benstyrka men med tre löppass så vill jag inte slita mer på benen då de får ta mycket stryk när jag springer då jag fortfarande är en ganska tung kille.

Nu blir det sova om jag ska hinna med gymmet innan jobbet imorgon.

Peace out!

1 kommentar:

  1. Jag och Bettan springer Spring en mil vinn en bil i Umeå nästa lördag. Någon av oss borde väl ha turen att vinna!! Kör hårt! :-)

    SvaraRadera