18 juli 2012

Terränglöpning i solen


Idag så följde jag med mamma ut för att prova terrränglöpning för första gången. Då hon hade ett lugnt pass på sitt träningschema så passade det utmärkt för mig att hänga på då hennes lugna blir ett mellantungt för mig.

Vi började hemma hos henne och sprang sedan efter Höga kusten-leden. Efter de första kilometerna så tog vi oss upp över berget och det var först där som man insåg hur fint vi har det här i lilla Övik.

90 minuter hängde jag på henne innan jag klev av och lät henne fortsätta vidare. Jag kände att 90 minuter var alldeles lagom som första terrängpass. Nu när jag sitter här hemma i soffan så känner jag hur vaderna kommer göra sig påminda imorgon. Springa efter spår och efter stig är verkligen inte samma sak. Helt annorlunda träning för fotlederna.
Jag är däremot väldigt förvånad och glad över hur bra orken hängde med. Trots att första kilometerna i skogen nästan bara gick uppför så kände jag hur orken hängde med hela vägen och att andningen inte var några problem.

Sen är de inte svårt att ha träningsglädje när man haft så fantastiskt väder som idag.
Titta bara på de här bilderna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar