28 september 2012

Nu är jag påväg! Nerver!

Nu sitter jag i bilen påväg ned till Lidingö, Stockholm. Nerverna sitter just nu utanpå kroppen och jag vet knappt hur jag ska förbereda mig.
Såg min spegelbild i skyltfönstret nyss och jag såg minst ut att väga 120 kg och kunde inte för mitt liv förstå hur jag skulle klara av att springa ens 1 km.
Givetvis är detta bara inbillning men de speglar lite av tankarna som flyger genom mitt huvud just nu.

Oktober förra året så var jag i Portugal på min första träningsresa med Springtime. Dag 1 där så sprang jag mina första 3 km i sträck efter operationen. I slutet på veckan hade jag även lyckats (med fantastisk hjälp) fått ihop min första miltid när jag genomförde bergspasset.

Nu ganska precis ett år senare så ska jag springa Lidingöloppet, 30 kilometer. Att få genomföra de loppet skulle betyda otroligt mycket och skulle kännas som ett kvitto på hela den livsförändring jag har gjort sen dec 2010.

Fem timmars bilfärd är de kvar innan vi är framme och jag får hämta ut min nummerlapp. Vi är 11 st som ska övernatta på en skola ikväll så de kommer nog bli en hel del löparprat och nerver ikväll innan de är dags för att sova.

Mest troligt så kommer jag behöva ventilera mig mer innan loppet så håll utkik efter fler inlägg. Om inte annat, ses på andra sidan! :-)


Bjuder på lite inspirationsbilder från start till slut :-)













- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar