15 oktober 2012

Tillbaka på Nutriletten!

Så....Varför är jag tillbaka på nutriletten tänker många nu?
Det finns två anledningar, den första är att för att kunna få en remiss för bukplastik (operera bort överflöds huden efter min övervikt) så måste man ha ett BMI på under 27, jag ligger idag på 27,8 och har kämpat med de sista 2,5 kilona nu sedan i maj. Då väntetiden är väldigt lång för att få en operation eller ens ett möte med en kirurg gällande huden så vill jag få bollen i rullning så snart som möjligt därav så vill jag ta mig under "kvalgränsen".
Sen den andra och kanske den viktigaste anledningen är att jag vill få bukt med mitt sötsug. Som jag har skrivit tidigare i flertalet inlägg så dricker jag inte längre läsk. Med handen på hjärtat så var läsken största boven till min övervikt då jag avverkade åtskilliga liter dagligen. Så i samband med att jag fick operationsdatum 2010 så beslutade jag mig för att jag druckit min sista droppe läsk, något jag har hållit och något som jag är väldigt stolt över.

Det jag inte är lika stolt över är hur mycket jag har tillåtit mig att tjuva på andra plan. De första 6 månaderna efter operationen så tittade jag inte ens åt en godisbit, det fanns inget sug och jag kände att det fanns många bättre alternativ. Sen kom 6 månader där jag vågade unna mig en enstaka godis ibland. Sakta men säkert så triggades mitt dolda sötsug igång och jag kommer nu på mig själv med att vid nått tillfälle varje vecka så tjuvar jag med glass, godis eller andra sötsaker.
Nu tränar jag en del också och många tänker säkert att det inte är så farligt med att köpa en godispåse till fredagsfilmen... För mig så är det de. Jag är en människa som har ett sötberoende och ju mer jag tillåter mig själv att fuska desto större risk utsätter jag mig själv för att falla tillbaka i samma spår.

Så därför väljer jag nu att köra en tre veckors nutrilett diet för att visa för mig själv att jag klarar mig utan slisk och socker och förhoppningsvis så får jag även en push i rätt riktning gällande de kvarvarande överviktskilona.

Målet är att innan 20 december ta sig ned till 82,7 kg. Då har jag gått ned 70 kg på två år och det skulle vara en fantastisk känsla och en otrolig möjlighet för mitt nya liv.

2 kommentarer:

  1. håller tummarna för att det ska gå vägen för dig. du är ju så duktig! :)

    SvaraRadera
  2. Du e grym!!! Bra jobbat o lycka till :-)

    SvaraRadera