13 oktober 2012

Tillbaka i Paradiset - Del 12 Sammanfattningen

Nu är den här veckan över, i skrivandets stund så sitter jag på Nox Lounge och väntar på att klockan ska bli 16.45 så att flygbussen ska komma för att ta oss mot flyget hem.

Tänkte att jag skulle börja med att berätta om gårdagen.
Efter att ha avslutat fredagens pass nere på plankan (en scen på stranden där man tränar i solskenet med havet som utsikt), där jag och syster körde schlager-jympa så att både Carola, Arja och Charlotte Perrelli hamnade i skymundan så gjorde vi oss fina för att gå på avslutnings middag.
Först så var det bildspel och prisutdelning i stora konferensen. Många fina människor lyftes fram för sina insatser under veckan och fick välförtjänta priser och applåder. Bildspelet var som vanligt en succé där man fick en glimt av allt som vi gjort under veckan. Förhoppningsvis så kommer vi att kunna få ta del av bilderna på något vis senare då det fanns en hel del roligt där :)

Efter avslutningen i konferensen så bar det av till restaurang Infante där det bjöds på en underbar avslutningsmiddag bestående av en räkcocktail till förrätt, tre olika sorters kött till huvudrätt och en sockerbomb till glass som jag för övrigt dumpade sönder på (klantarsel!) till efterätt.
Hur gott som helst, blev dock lite för mycket av det goda då magen inte höll, jäkligt svårt att försöka balansera trerättersmiddagar.

Huvudrätten var underbar även om jag knappt fick i mig en tredjedel.
Hur har min vecka i paradiset varit då?

Ja det är ju jävligt lätt att bara skriva underbart med stora bokstäver men det får nog bli lite djupare än så. När jag landade i lördags så hade jag skyhöga förväntningar på mig själv och jag ville verkligen visa för alla hur mycket jag hade utvecklats sen senaste. Boostad med självförtroende efter Lidingöloppet så gick jag (trots flertalet förmaningar) ut på tok för hårt och slet ut i ryggen redan på söndagen. Inte nog med de så låste sig även löpningen för mig då jag på flera pass gick ut i för höga hastigheter som jag inte behärskade som sedan slutade med att jag gick in i väggen.

Framemot tisdagen så fick jag äntligen någon sorts uppenbarelse där jag insåg att jag inte hade något att bevisa för någon. Jag kunde backa tillbaka och köra det jag klarade av och med en dags vila från fyspassen så fick även ryggen läka ihop så jag kunde avsluta veckan bra. Från och med onsdagens Wellnesslopp så flöt veckan på precis som jag hade förväntat mig med 3 underbara lopp bestående av Wellnessloppet, Bergspasset och Pricka Tiden. Där fick jag äntligen visa för mig själv att jag faktiskt kan springa när jag gör det på min nivå.
Dock vill jag säga att trots min taskiga start träningsmässigt på veckan så har ändå varje dag varit underbar på sitt sätt, alla fantastiska deltagare, ledare och främst att få vara här med hela familjen, det har verkligen förgyllt min tillvaro här.

Nu är det dags att packa ihop grejerna här för att dra sig tillbaka till hotellet och invänta flygbussen.
Det är över för den här gången, men jag kommer tillbaka, det är ett som är säkert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar