12 oktober 2012

Tillbaka i Paradiset - Del 11

Nu är vi inne på slutspurten här i Portugal, vi har haft en fantastisk vecka med fint väder och härligt jobbiga pass.

Idag så var det dags för Pricka Tiden, en tävling där man springer en sträcka på 5250 meter. Innan starten får man gissa hur lång tid man tror att det kommer att ta för att ta sig i mål, sen när starten går så får man varken ha med sig klocka, mp3-spelare eller annan utrustning som man kan mäta tiden med.
Riktigt roligt då man får se hur bra man känner sin egen kropp.
Jag hade gissat på att jag skulle springa på tiden 30:59 då det kändes som en rimlig tid i den här värmen.

När starten gick så fick jag lite problem då jag inte hittade någon som sprang i lämplig fart då jag brukar föredra att ta rygg på någon istället för att själv sätta farten. Först efter ca 3 km när vi kom ut på den 2 km långa målrakan som gick på stranden (det var högvatten idag så stranden var mjuk och jävlig) så hann jag ikapp en tjej som jag kunde ta rygg på och på så sätt få lite draghjälp fram till ca 500 meter innan mål då jag klev förbi henne. Det blev ingen riktig slutspurt den här gången även om jag försökte dra upp tempot de sista 120 meterna innan mål.

Jag har ännu inte fått veta hur det gick tidsmässigt då vi får veta det senare ikväll men min magkänsla är ändå helt okey och jag fick springa om flera under loppet som jag trodde jag skulle få svårt för. Alltid roligt när man känner att man faller ett steg framåt i utveckligen.

Nu är det bara ett pass kvar för dagen innan det är dags för bildspel, prisutdelning, avslutningsmiddag och sedan sista kvällen med gänget här på Nox, brukar alltid vara en toppen tillställning!

Här nedan så får ni lite bilder från dagen :)

Inledde dagen med stavgång i soluppgången. <3

Laddad kille inför Prickatiden!

Systers bästa försök till att få med hela ledargruppen på bild :)

Familjen Nilsson/Wallin har tävlat/hejat i Pricka Tiden!

Hasse, Erica och Jag 

Högt och fint löpsteg i slutspurten :)



En trött Andreas togs emot av Anna imål :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar