2 december 2012

Ångest över utebliven träning påverkar hela vardagen

Hej alla, jag ska inte ljuga för er.

Anledningen till att jag inte skrivit den senaste veckan är för att jag knappt har tränat något överhuvudtaget sen förra helgen då jag fyllde år och som jag skrivit förut så får man mindre och mindre lust att blogga när man inte har något annat att berätta om än att man kommit hem från jobbet och spenderat ännu en dag vid tv-spelet istället för på gymmet.
Skärpning från min sida, både med bloggandet och träningen. Idag har jag iaf kommit iväg på ett bra pass. Vi hade avslutning med Brux löpargrupp och det blev en lugn 75 minuters jogg på 11 km där jag kände av att jag inte sprungit ordentligt på senaste tid, de och en liten förkylning som vägrar ge med sig gjorde att andningen gick riktigt tungt.
Efteråt så fikade vi lussebullar och drack glögg, fick se till att inte dricka glöggen för fort då den verkligen triggar kroppen att dumpa då den är fylld av socker.

Imorgon är en ny vecka och det börjar även en ny månad på jobbet där jag har utmanat resten av teamet i en effektivitets-tävling så det gäller full fokus redan från dag 1 om jag ska ha en chans.

Avslutar dagens inlägg med lite bilder från dagens löpning.

Efter ca 7-8 kilometerslöpning så kom vi fram till Hörnsjön och tänkte springa  runt där , tala om vår förvåning när spåret var becksvart. Som tur var hade vi pannlampor med oss så vi kunde fortsätta springa, det visade sig ett träd hade rivit ned ledningen och mörklagt hela området.

Tappra deltagare som trotsa minusgraderna och gav sig iväg på en riktigt fin adventsavslutning.

Go-fika efter passet.


Tack för mig och jag önskar er alla en riktigt god första advent.

Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar