1 januari 2013

1 Januari 2013 har bestått av träning, städning och tvättning

Hej alla, jag hoppas att ni hade ett riktigt härligt nyårsfirande, själv så firade jag in de nya året nyktert tillsammans med några arbetskollegor. Ett ganska lagomt nyårsfirande jämfört med förra årets sjöslag när jag och 2 kompisar åkte på en all-inclusive till Riga.
Nu var jag hemma i lägenheten trött iofs men annars fräsch vid 03.30 inatt och somnade gott.
Idag så vaknade jag sent som attan, klev inte ur sängen förrän vid 12.00 då jag kände att det var dags för lunch. Sen på eftermiddagen ringde syster och berättade att snön hade rasat från taket hemma och hon behövde hjälp att skotta.
Så efter att ha slötittat klart på tv-serier så hämtade hon upp mig och moder natur bjöd på ett träningspass där. Blötsnö är INTE roligt att leka med.
När jag väl skottat så åkte jag upp på Skyttis där det blev ett varv på fem kilometersslingan. Idag var det riktigt tröga spår då de mesta töat bort så jag var riktigt missnöjd med mig själv när jag kastade in handduken redan efter fem kilometer när jag hade satt målet för mig själv att åka tio.
Resten av dagen har ägnats till att städa lägenheten, ta reda på en massa tvätt och bara må gott.
Avslutade kvällen med 30 minuters styrka med inriktningen på min svaga bål så nu fattas det bara en snabbdusch och sen hoppa i säng. Tänkte försöka vända tillbaka dygnet då jag varit på tok för trött på morgonen de senaste dygnen.

Det var min start på det nya året, jag hoppas att ni haft en bra dag.
Nu fortsätter resan mot ett hälsosammare liv.

P.S
Nu skjuter mina grannar nyårsraketer, känns som någon är lite efter...
D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar