16 januari 2013

Kvällsträning och taskig planering

Så var den här dagen till sin enda.
Idag så jobbade jag som sagt, ett litet avbrott från min långledighet, redan imorgon så är jag tillbaka hemma med fem sköna dagar av ledighet.
Trodde jag skulle hinna med mycket på förmiddagen idag då jag inte började jobba förrän 12.15 men tiden bara rann iväg. Efter att ha plockat lite i köket och ätit lunch hemma så var det dags att börja knata ned på jobbet. Väl där så rann dagen iväg snabbt som attan, då jag varit ledig ett tag innan och dessutom ska vara ledig fem ytterliggare dagar så passades det på att hålla månadsavstämningar och sånt idag vilket gjorde att dagen bara försvann i möten och annat.

När jag slutade klockan 21 så hämtade Jocke upp mig och vi for upp och körde en timmes gympass på Brux. Idag så var det rygg och axlar som stod på schemat och det börjar kännas riktigt roligt även på styrketräningen nu. Jag orkar mer och det känns att man fått lite rutin även på styrkan. Precis som förra gången så försökte jag se till att hålla en bålspänning på magen genom varje övning och till min stora glädje så hade jag värk i magmusklerna redan innan jag började köra magövningar i slutet på passet. Det måste vara ett bevis på att någonstans under den där bulldegshuden så finns det i alla fall tendenser till muskler.

Nu har jag just avslutat en på tok för sen middag men så blir det när man planerar som ett arsel. Dags för att se lite TV samt surfa runt lite på datorn för att se vad som hänt i övriga världen idag

Dagens träning, jag kanske inte lyfter tungt idag men jag kommer göra det i framtiden. Steg för steg.


Dagens bästa: Att jag utan att skämmas kunde gymma i linne idag.
Dagens citat: "If your tierd of starting over, stop giving up."

1 kommentar:

  1. Du min kamrat =) ja gillar ditt "schema"... å kan du inte vara go å försöka fixa med en översättning till vad allt betyder?? "namnen".... kanske är ngt jag kan använda mig av sedan? :D

    Sköt om dig kamrat!!

    SvaraRadera