20 januari 2013

Nybörjarskidlägret - del 4, morgonen efter

Oj oj oj, någon har misshandlat mina ben inatt. Såhär dagen efter första dagen på lägret så känns det rejält i både höftböjare, lår och vader. Känns långt mycket värre än vad det gjorde igår kväll när jag satt och reflekterade över dagen.
Idag så är det dags för dag två och på schemat så inleds dagen med stakning med frånskjut där vi ska filmas i det vi gör. Förhoppningsvis så går det snabbt att falla in i den teknik jag kämpade så hårt för att få till igår.
Sofia och Andreas varnade igår för att höft och rumpa skulle kännas rejält slitna pga av att vi ägnade hela förmiddagen åt att åka utan stavar och de hade fullkomligt rätt i.
Kanske blir det bättre när vi kommer igång igen uppe på Skyttis om en dryg timme. Blir det inte de så kommer det här bli en kämpig dag.

Jag sitter just nu och äter frukost, är trött så jag har inte alls samma aptit som igår men tvingar i mig min yoghurt och mitt kokta ägg då jag klarade mig bra på det igår. Kommer även idag åka omkring med en liten nötpåse i fickan då det inte blir lunch förrän efter 12 så behöver jag all energipåfyllning jag kan få.

Nej nu är det dags att avsluta frukosten och klä på sig de sista, idag ska bli en grym dag!

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar